الثلاثاء، 18 أغسطس 2015

أنا مصرية = بقلم / أميرة شقير -- تحياتى جدو عبدو

&& أنا مصريه &&
ـــــــــــــــــــــــــــ

أنا مصريه
أنا سوريه
ودمشقيه
أنا بنت الوحده العربيه
&&
مين كده ادى ؟
بعشق ارضى
وعشان بلدى
بعلنهـا وبكــل تحــدى
دنا بنت الوحده العربيه
&&
صواريخ بتدمر فى بـلادى
شوفنا أعادى كتير بتنادى
على حلم يحطم اجدادى ويا ولادى
هـــو دمــــار الـــوطـــن العـــربـــى
&&
لو نقدر نتجمع مره
ونسـاند أوطانا الحره
نتجمع على رأى وكلمه
تبقى شعار الوطن العربى
&&
يلا نجـــرب مره نحارب
كفيـانا ممـــاطله وتجارب
لو نقضى على الأرهاب بكره
اصحو بقى احنا فى نفس القارب
دنــا بنت الوحــــــده العـــربيـــه
&&
ببكى عشان أهلى وشهدائى
وبخـــطط وبكـــل وفــــــائـــى
راح ادعـــم عـــروبتنـــا بقـــوه
مجـــد بـــلادنا هـــو البــاقــى
دنا بنت الـــوحـــده العــربيـــه
&&
أجدادى صنعوا الحضارات
بسمع أنا عنهم حكايـات
حققوا لينا كمان بطـولات
يـــلا نكمـــل الأنتصـارات
دنا بنت الوحـــده العربيه
&&
مصر وسوريا عراق لبنان
وفلسطـين والســـودان
وخريطه عظيمه بتتقسم
والـدم عليها بقى طوفـان
&&
ساكتين ليه متقولوا ورايا
هنشوف كده للظلم نهايه ؟!
ولا هنفضل كــده نتفـــرج !! ؟
ربنا قال اسعـــوا كده معايا
دا احنا ولاد الوطـن العربى 
أميرة شقير

** بحلم يجى بكره واشوف وطنى العربى متلاحم ؛ بلا أعداء بلا تقسيم
بلا فتن ولا تمويلات خارجيه ؛ بلا فواصل ( مش بعيد على ربنا )
اعلان 1
اعلان 2

0 التعليقات :

إرسال تعليق

عربي باي