الأربعاء، 24 فبراير 2016

** -حلم عاشق - ** = بقم الشاعر / محمد رمضان -- تحياتي جدو عبدو

** -حلم عاشق - **

حفرتك ...
جوه قلبي ... دار .
خير ...و ... عمار .
أرض ... خضار .
==
فجر يخلي
ليل العمر ...
يطرح ييجي
ألف نهار .
==
ينسيني ... طعم
المر و الصبار .
بنيت ليكي
بيت في أحلامي
==
وله جنينة .....
شجرها
عشقي أنا ليكي ...
و أشواقي يا حب العمر ...
==
هيى الورد و الأزهار .
عايش و ياكي أيامي
في أحلامي ...
تناديني و أناديكي ...
==
نضحك ... و ... ألقى
ضحكتك ... بترن .
ضحكة كلها أشواق ...
ضحكة
==
تخلي
قلب الجن ...
يدوب ...و ... يحن .
جوه الحلم ... بنوتة ...
صغنطوطة ...
==
جميلة ... كلها ...
إنتي ............
سميتها أنا .....
حبيبة ...........
==
حبيبة قلبي
أنا بنتي .....
ألاعبها .....
أجري وراها أعاكسها 
==
تجري الضحكة سبقاها ...
وتنادي في ضحكتها ...
تقول .......ماما .......
فين ..... إنتي .....
==
تقابليها و لصدرك تضميها
وضحكة حلوة ملياكي
أقول هاتي ...
أكلها هم
==
تقولي لأ ... دي بنوتي .
ونضحك كلنا ضحكة
تمحي حزن
كل الكون .
==
أنا .....عاشق
أنا ...ب ... أحلم ...
ومش ... مجنون .
لكني ... ب ... أحب 
==
حب ... جنون .
كمان في الحلم ...
ساعات ...تزعلي مني ...
ساعات ... ب ... أزعل
==
كمان ... منك .
وبعد ثانية ... نتصافى
م أنا قلبي ... عاشق قلبك .
عايش في الحلم 
==
ب ... أتمنى ...
أموت و أنا راسي
على ... حجرك .
عنيكي الحلوة ...
==
تحضني ... و ... أحضنها ...
و أتشاهد .....
آآآآآآآآآآخر حاجة ألمحها
تكون ..... صورتك 
==
آآآآآآآآآآخر حاجة أسمعها
تكون دعوتك ليى
يا رب .....دخله الجنة
الموت صح ... فرقنا ...
==
لكن ربك رحيم رحمن ...
في الجنة ح يجمعنا
ح تبقي أجمل من ...
بنات الحور..........
==
نبينا الهادي خبرنا .
مش عايز هناك غيرك ...
م هو إنت أغلى
م أتمني ...............
=====================
الشاعر / محمد رمضان
اعلان 1
اعلان 2

0 التعليقات :

إرسال تعليق

عربي باي